کمک و مشاوره

معرفی انواع اندازه و سایز دستگیره کابینت

اندازه و سایز دستگیره کابینت

در این نوشته از بلاگ بارتو به معرفی انواع سایز دستگیره کابینت و کمد پرداخته ایم، اپر چنانچه قصد خرید دستگیره کابینت برای کابینت های نو خود را دارید و یا این که به فکر تعویض دستگیره های درب کابینت حود هستند پیشنهاد میکنم با ما تا ادامه این نوشته همراه باشید تا با شناخت انواع سایز دستگیره کابینت انتخابی درست و عالی برای زیبایی خانه خود داشته باشید.

اندازه و سایز استاندارد دستگیره کابینت

فرقی نداره که دستگیره های خود را به صورت آنلاین تهیه کنید و یا اینکه مراجعه حضوری به فروشگاه یراق آلات کابینت داشته باشید، همواره هنگام انتخاب و خرید بحث سایز دستگیره مطرح است.سایز دستگیره کابینت همان اندازه فاصله پیچ تا پیچ دستگیره است. اندازه استاندارد دستگیره کابینت بر حسب میلی‌متر اندازه گیری و محاسبه می‌شود و همواره مضربی از عدد 32 است، به طوری که بعد دستگیره های تک پیچ و یا تک سوراخ به ترتیب سایزبندی دستگیره عبارت است از 32-64-96-128-160-192-224-256-288-320-352-384-416 که این سایزبندی همین طور میتواند ادامه داشته باشد.

نحوه اندازه گیری سایز دستگیره کابینت

برای اندازه گیری سایز دستگیره کابینت و کمد باید دقیقا فاصله دو سوراخ دستگیره را اندازه گیری کرد برای این منظور خط کش و یا متر را بین دو سوراخ قرار داده و اندازه گیری نمایید چنانچه به صورت درست اندازه گیری کرده باشید و دستگیره های شما هم دارای قالب استاندارد باشد باید یکی از اعداد 32-64-96-128-160-192-224-256-288-320-352-384-416 را برحسب میلی‌متر را نشان دهد.

دستگیره هایی با سایز غیر استاندارد

برخی از دستگیره های کابینت وارداتی موجود در بازار یراق آلات ممکن است دارای فاصله پیچ تا پیچ استاندارد نباشند که معمولا سایز های 5-10-1-20 سانتی متری هستند. ما در مجموعه بارتو به دلیل استاندارد نبودن و عدم وجود مدل های متنوع اصلا خرید این مدل سایزبندی را توصیه نمی کنیم. ممکن است بعد مدتی قصد تعویض دستگیره های خود را داشته باشید ولی چون سوراخ های نا مناسبی روی درب کابینت و کمد ایجاد کردید نتواند مدل مورد نظر خود را بیابید.

طول دستگیره کابینت

طول دستگیره کابینت و کمد جدا از سایز و فاصله پیچ تا پیچ آن است، به عنوان مثال یک دستگیره سایز 320 ممکن است طول های متفاوتی داشته باشد، بنابراین در خرید دستگیره به این نکته هم توجه داشته باشید که طول دستگیره چه اندازه ای است.

عمق و یا ارتفاع نصب دستگیره

ارتفاع نصب دستگیره در واقع فاصله ای است که دستگیره بعد از نصب با سطح مورد نظر قرار می گیرد، این فاصله معمولا بین 2 تا 4 سانتی‌متر است.

بهترین و محبوب ترین سایز دستگیره برای کابینت

در واقع چیزی به اسم بهترین سایز وجود ندارد. همواره در بحث دکوراسیون داخلی سلیقه مشتری حرف اول را می زند به همین خاطر بهترین سایز دستگیره کابینت مدلی است که کاربر بیشترین تمایل را به آن داشته باشد، هرچند کاربردی بودن یکی از مواردی است که باید با آن توجه بسیاری داشته باشید. به عنوان مسال برای کابینت های مدرن دستگیره های خطی و مدرت سایز 192 تا 320 پر فروش ترین سایز ها هستند، برای درب های بزرگ و قدی مانند درب های کمد دیواری استفاده از دستگیره های سایز بزرگ مناسب تر است، دستگیره های سبک های کلاسیک مانند دستگیره کابینت سرامیکی دارای سایزبندی کوچک و مینیمال هستند.

سایز دستگیره کشو

اولین معیاری که قبل از انتخاب سایز دستگیره کشو باید در نظر بگیرید اندازه طول کشو است. در بسیاری از مواقع می توان از دستگیره تک پیچ برای این منظور استفاده کرد ولی بیشترین سایزی که برای کشو های به طول 60 تا 100 سانتی‌متر در نظر گرفت سایزبندی های 160 و 192 میلی‌متر است ولی این نکته را هم در نظر بگیرید که سلیقه حرف اول را میزند، شاید نصب دستگیره یک متری روی کشو یک متری هم ایده بدی نباشد.

دستگیره سایز بزرگ کشو

فاصله استاندارد دستگیره کابینت

همان طور که اشاره شد، فاصله استاندارد دستگیره کابینت یعنی فاصله پیچ تا پیچ دستگیره ها همواره از عدد های 32-64-96-128-160-192-224-256-…-416 میلی متر است، و بهتر است دستگیره مورد نظر طبق سایزبندی استاندارد تهیه شود. هیچ استانداردی برای نصب دستگیره نمیتواند درست باشد، ممکن است بخواهید همه دستگیره های کابینت خود را در یک خط قرار دهید و یا اینکه طرح کاملا نامنظمی از دستگیره های افقی و عمودی را در کنار دستگیره تاپ ساید انتخاب کرده باشید همه این ها به سلیقه و ترجیح شما بستگی دارد ولی قرار دادن فاصله 5 تا 7 سانتی متر از لبه درب ها میتواند به زیبایی طراحی شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *