به سمت خانه زیبا

معرفی، مزایا و معایب کابینت ممبران

کابینت ممبران آشپزخانه

آشپزخانه قلب تپنده هر خانه است مخصوصا اگر خانم خانه داری هستید به مراتب بیشتر از هر فرد دیگری وقت خود را داخل آشپزخانه سپری می‌کنید، چه بسا این فضا هر چه دلنشین تر و کاربردی تر باشد از سپری کردن زمان خود در داخل آشپزخانه لذت بیشتری خواهید برد. کابینت های آشپزخانه نقش مهمی در ایجاد این فضای کاربردی دارند، کابینت هایی که در انواع مختلف تولید و ساخته می‌شوند، کابینت ممبران آشپزخانه یکی از این مدل هاست که در همه جای دنیا به وفور ساخته و اجزا می‌شود و در کشور ما هم درخواست برای این نوع کابینت بسیار زیاد است بنابرین به بررسی این نوع از کابینت و کمد ها پرداخته ایم اگر فصد سفارش و اجرای آن را دارید مطالعه این نوشته خالی از لطف نیست.

پوشش ممبران چیست و چه کاربردی دارد ؟

ممبران در واقع یک پوشش روینی است که با تحت فشار قرار دادن لایه ای  PVC به کمک حرارت و چسب بروی صفحه های خام ام دی اف به دست می آید نوعی ممبران هم وجود دارد که به کمک وکیوم و خلا ایجاد می‌شود که به نسبت ممبران معمولی زیبایی بیشتری دارد و به آن ممبران وکیوم گفته می‌شود. لایه های ممبران مورد استفاده در کابینت های آشپزخانه کاملا آنتی باکتریال و سالم هستند که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) تایید شده اند و کاملا عاری از مواد سرطان زا هستند. کابینت آشپزخانه ممبران امروزه یکی از پرطرفدارترین مدل های کابینت های آشپزخانه است. حتی می توان گفت که پیشرو صنعت آشپزخانه است. دلیل این امر تنوع بالای رنگ ها و پوشش های رویین کابینت می‌باشد.

حتماً آشپزخانه هایی را در خانه دوست یا همسایه خود دیده اید که دارای طرحی بوده که قبلاً با آن روبرو نشده اید که دارای نقش و نگارهای پیچیده  طرح های مقعر و برآمده بوده است، درسته شما با کابینت آشپزخانه ممبران روبرو شده اید. روکش های ممبران از چنان ویژگی هایی برخوردار هستند که هرگز از مد نمی‌افتند. زیرا تقریباً همه ی ویژگی های انواع کابینت آشپزخانه را در خود جمع آوری کرد‌ه‌اند. از آنجایی که پوشش رویین آن تا انتهای گوشه ها و لبه درب ها ادامه دارد ، می‌توان آن را به عنوان بادوام ترین مدل در بین کابینت های آشپزخانه در نظر گرفت زیرا اجازه ورود هوا از گوشه های نوار را نمی دهد.

 

کابینت ممبران چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از ویژگی هایی که کابینت های ممبران دارند این هست که بعد از پردازش ظاهر سه بعدی به خود می گیرند. این ویژگی موجب ایجاد ظاهری شیک و زیبا در محلی که از این نوع کابینت های مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع کابینت ها به راحتی تمیز می شوند فاقد باکتری و مواد مضر هستند، و از نظر استحکام نیز در حد استاندارد قرار دارند که از این نظر مشکلی نخواهید داشت.

یکی از برترین ویژگی های کابینت های ممبران این است که به صورت تک بلوک و یکپارچه هستند یعنی چه؟؟ یعنی اینکه به هیچ وجه مشکلاتی مانند ترک خوردن و شکستن نخواهید داشت،  و هیچ نواری در گوشه ها نخواهید داشت و مشکلاتی مانند تورم ناشی از رطوبت مشاهده نخواهد شد از این نظر برای کابینت های آشپزخانه و حمام بسیار مناسب هستند.

مدل های کابینت ممبران بسیار غنی و متنوع هستند. الگو ها و رنگ های متنوعی دارد که با هرنوع دکوراسیونی سازگار هستند، رنگ کابینت های ممبران بسیار متنوع و زیاد هست و در هر تن رنگی قابل تولید و عرضه می باشد.

کابینت های ممبران در کجا استفاده می شوند؟

کابینت ممبران اغلب در زمینه های معماری و دکوراسیون، به ویژه در کابینت آشپزخانه و حمام ، میز های تلویزیون در قفسه های لباس استفاده می شود.

 

 

membran-mutfak-dolaplari-dogal

صفحه های ممبران شهرت خود را مدیون تنوع رنگ و پوشش دهی کامل آن است.

صفحه های کابینت ممبران به خاطر پوشش پی وی سی قویی که دارد ، در برابر اشعه ماورا بنفش ، مواد شیمیایی تمیز کننده ، خراش و رطوبت مقاوم است. شما می توانید با کمک پنل های کابینتی ممبران آشپزخانه های خود را در طرح های  کانتری ، کلاسیک ، مدرن و یا نئوکلاسیک طراحی کنید. این نوع پنل یکی از بهترین مدل های صفحه کابینتی در کشور ما است. شما می توانید تمام اطلاعات مربوط به طراحی آشپزخانه ممبران را در نوشته زیر بیابید ، همچینین می توانید برای تکمیل کابینت های خود از دستگیره های موجود در فروشگاه بارتو بهره مند شوید.

 

دستگیره کابینت ممبران

قیمت کابینت آشپزخانه ممبران

قیمت آشپزخانه ممبران آنقدرها که فکر می کنید بالا نیست. قیمت ها بسته به ماهیت کار متفاوت است. اگر یک میز آشپزخانه گرانیتی خوب انتخاب کنید ، ممکن است هزینه آشپزخانه شما تا چندملیون افزایش یابد. با یک میز پیشخوان معمولی می توانید قیمت را پایین بیاورید. اگر به جای دستگیره های چینی یا استیل از دستگیره های آلومینیومی استفاده کنید به مراتب قیمت تمام شده کمتری خواهید داشت.

همه چیز درباره کابینت های آشپزخانه ممبران

آشپزخانه ممبران چیست؟

صفحه های کابینتی ممبران در حالت غیر قابل باوری  در بین کاربران و طراحان بسیار محبوب هستن دلیل این امر همان طور که قبلا اشاره کردیم تنوع بالای رنگ می باشد.درهمه پنل ها و صفحه های کابینتی از یک لایه پی وی سی فشرده بروی صفحه استفاده می شود، اما سطح پی وی سی منحصر به فرد ممبران، برخلاف سایر پوشش ها ، گوشه های نوار را کاملاً پوشانده می شود بنابراین ، نفوذ رطوبت، گرما و میکروب ها به داخل درب غیرممکن می شود. به همین دلیل است که، مدل های آشپزخانه ممبران با سایر نوع مدل های کابینتی متفاوت است.

دستگیره کابینت ممبران

مزایای کابینت آشپزخانه ممبران چیست؟

  • گسترده ترین تنوع رنگ و بیشترین مدلهای طراحی.
  • به لطف ساختار PVC که گوشه های باند را پوشش می دهد، ماندگاری بالایی دارد.
  • آشپزخانه های کلاسیک و مدرن را می توان با صفحه های ممبران طراحی کرد.
  • به راحتی تمیز می شود. همچنین در برابر عوامل تمیز کننده شیمیایی مقاوم است.
  • پوشاندن آن روی نئوپان به جای MDF میتواند یک گزینه اقتصادی و با صرفه برای کابینت ها باشد که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی ندارد.
  • طراحی های برجسته یا فرورفته و کنده کاری شده را می توان بروی پنل های ممبران پیاده کرد.

membran mutfak dolaplari 06

مواردی که هنگام سفارش کابینت آشپزخانه ممبران باید در نظر بگیرید

همان طور که اشاره کردیم در کشور ما کابینت های ممبران جزء گزینه های اول کاربران در سفارش کابینت می باشد دلیل این امر نیز تنوع بالای رنگ و طرح می باشد. همچنین با توجه به بوجه و هر وضعیت اقتصادی می شود آشپزخانه های ممبران طراحی کرد. ولی باید در سفارش کابینت ممبران به مواردی نیز توجه کرد.

  1. طراح خود را به خوبی انتخاب کنید: کابینت کار و یا طراح آشپزخانه و یا محل کار خود را به خوبی انتخاب کنید. یک طراح واجد شرایط از هزینه خود چشم پوشی می کند و ممبران درجه یک را برای کار شما ترجیح می دهد. روکش های ممبران با کیفیت متفاوتی در بازار وجود دارد ممکن است در اول کار تفاوت چندانی از نظر ظاهری نداشته باشند ولی به مررو زمان تفاوت ها آشکار می شود.
  2. به استاد کار یا کابینت کار خود که در حال مونتاژ کابینت های آشپزخانه ممبران شما است ، توصیه کنید که از چسب مخصوص کابینت ممبران(به مقدار زیاد) استفاده کند.
  3. توجه به برند تولیدی صفحه های کابینت ممبران یک امر واجب است به طوریکه استفاده از محصولات تولیدی های مطرح این صنعت شما را از هزینه های اضافی مبررا خواهد کرد.
  4. و دقت به این نکته که استفاده از دستگیره کابینت در طرح های سرامیکی، مدرن و یا کلاسیک موجود در فروشگاه بارتو با توجه با نوع طراحی شما یک پایان دهنده عالی برای کار شما خواهد بود.

آشپزخانه ممبران یا آشپزخانه هایگلاس؟

مدل های کابینت آشپزخانه ممبران در حال حاضر پرکاربردترین نوع کابینت آشپزخانه در جهان هستند. ما دلایل این امر را در بالا ذکر کردیم.نزدیک ترین رقیب کابینت ممبران کابینت هایگلاس می باشد. اما تنوع رنگی کابینت ممبران به خصوص در تن رنگی چوبی بسیار فراتر از کابینت های هایگلاس می باشد، درسته کابینت هایگلاس نیز تنوع رنگی چوبی دارد ولی در چند مورد خلاصه می شود اما تنوع رنگی کابینت ممبران در رنگ های چوبی بسیار زیاد است، رنگ های چوبی درخت های گردو، راش،گل رز، بلوط ار تنوع رنگی ممبران می باشد.

چگونه می توان کابینت های ممبران را تمیز کرد؟

تمیز کردن کابینت ها و پوشش های ممبران از آن که فکر می کنید بسیار راحت می باشد. توصیه ما استفاده ازیک پارچه نخی به همراه آب پرم می باشد ، استفاده از مواد شوینده و سفید کننده توصیه نمی شود.

ممبران ها انواع مختلفی دارند که توصیه می شود برای تمیز کردن آن ها از آب گرم و پارچه نخی استفاده گردد.

membran mutfak dolaplari 02

طول عمر کابینت ممبران چه قدر است؟

این یک سوال بسیار خوبی است اما جواب های متغیر زیادی دارد، در واقع جواب این سول در نوشته های بالا کاملا توضیح داده شده که استفاده از صفحه های کابینتی ممبران از یک شرکت معتبر ظول عمر کابینت های شما را تا 15 سال تضمین می کند اما اگر کابینت کار یا طراح داخلی شما از یک ممبران ضعیف استفاده کند ممکن است که تا 3 سال هم دوام نیاورد. هرچند شرایط نگهداری و تمیز کردن اصولی کابینت های ممبران نیز بید در نظر گرفته شود.

  • مقدارچسب استفاده شده در کابینت های ممبران باید تراکم بالایی داشته باشد
  • استفاده از محصولات تولیدی های معتبر برای طول عمربیشتر توصیه می شود.
  • عدم استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن کابینت های ممبران برای طول عمر بیشتر

نکاتی که باید در مورد کابینت آشپزخانه ممبران در نظر بگیرید.

  1. در مورد انتخاب رنگ باید این نکته را در نظر بگبربد که رنگ های روشن مخصوصا سفید بعد یک مدت ممکن است که به زردی تغییر رنگ بدهند.
  2. کابینت های ممبران ضد آب می باشند ولی اگر به صورت مکرر از یک نقطه در معرض مایعات قرار گیرد دچار خرابی می شود.
  3. پوشش های ممبران رابطه خوبی با نورخورشید ندارند و ممکت است در طولانی مدت تغییر رنگ بدهند پس در نگهداری از آنها باید این نکته را نیز در نظر گرفت
  4. توصیه ما برای طول عمر بیشتر کابینت های شما این است که هر چند هفته یک بار با آبگرم تمیز گردد.

membran mutfak dolaplari fikirleri 16 membran mutfak dolaplari fikirleri 17

یراق‌آلات کابینت ممبران

مهم نیست که چه کابینت‌های آشپزخانه‌ای را انتخاب می‌کنید، یراق‌آلات ( دستگیره و …) آخرین قسمت کار است که می‌توانید آن را برای تکمیل انتخاب کابینت آشپزخانه خود خریداری کنید. به‌عنوان یک قاعده کلی شما باید یراق‌آلات را با سبک درهای کابینت هماهنگ کنید. به‌عنوان‌مثال، در یک درب کابینت براق دستگیره‌های ساده و کشیده می‌تواند مناسب باشد. بااین‌حال، شما می‌توانید با یک نگاه قابل‌توجه با کنار هم قرار دادن موارد ساده با یراق‌آلات عجیب‌وغریب کابینت‌های خود را خاص کنید. لولاها را هرگز فراموش نکنید و از تاثیر آنها به راحتی عبور نکنید.

دستگیره کابینت هایی در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار موجود هستند . انتخاب آنها در واقع آخرین مرحله است اما یکی از مهم ترین آنهاست زیرا جلوه کابینت را کامل می کند. انتخاب این یراق الات باید با توجه به محیط آشپزخانه باشند. پس دقت کنید از دستگیره های کلاسیک در کابینت های مدرن استفاده نکنید.متریال های مورد استفاده در این دستگیر های مهم است. دقت کنید که ضد آب باشند تا هنگام برخورد دست های خیس با آنها در زمان آشپزی زنگ نزنند.

نحوه انتخاب دستگیره کابینت ممبران

فرآیند انتخاب کابینت برای خانه جدید یا بازسازی کابینت های فعلی اندکی زمان گیر و سخت است. اما شما با دانستن اصول طراحی و مراحل انتخاب می توانید این پروسه را سریع تر و راحت طی کنید. انتخاب طرح و رنگ و جنس کابینت و سپس انتخاب یراق الات مناسب می تواند فضای بهتری را برای شما ایجاد کند.به نکات ریز و ظریف دقت کنید تا خروجی کار مطلوب سلیقه شما باشد.

پاسخ به سوالات شما در مورد کابینت ممبران

قیمت تمام شده کابینت ممبران چه قدر است؟

قیمت تقریبی کابینت آشپزخانه ممبران در زمان نگارش این نوشته در کشور ما در حدود 3 الی 4 میلیون می باشد به عنوام مثال شما اگر در آشپزخانه خود نیازمند کابینت به ابعاد 4 متری هستید، هزینه تمام شده شما برای کابینت آشپزخانه در حدود 16 میلیون خواهد بود.

مدت زمان مونتاژ و یا نصب کابینت آشپزخانه ممبران چه قدر است؟

این امر بستگی به مهارت نصاب کابینت دارد، معمولا مونتاژ کابینت برای یک آشپزخانه نهایت دو روز طول میکشد، اما از همان روز اول آشپزخانه قابل استفاده می باشد.

عمر کابینت آشپزخانه ممبران چه فدر است؟

همان طور که در طول نوشته عرض کردیم عمر کابینت ممبران به کیفیت صفحه های کابینتی استفاده شده و همچنین نحوه نظافت از کابینت ها بستگی دارد به طوریکه در صورت استفاده از صفحه های کابینتی با کیفیت مطلوب طول عمر تا 15 سال می رسد.

مقاومت کابینت های ممبران در مقابل رطوبت و ضربه چه قدر است؟

پوشش های کابینتی ممبران در مقابل ضربه و نم به شدت مقاوم هستند، ولی قرار گرفتن در در مجاورت رطوبت و یا نور خورشید به صورت مداوم و پیوسته می تواند بر کابینت های شما تاثیر منفی بگذارد.

شما می توانید نظرات و تجربیات خود را در استفاده از کابینت های ممبران برای ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

دستگیره کابینت ممبران

 

 

 

 

1 دیدگاه در “معرفی، مزایا و معایب کابینت ممبران

  1. مدیر گفت:

    شما می توانید از دستگیره ها و اکسسوری های مخصوص کابینت های ممبران موجود در فروشگاه تخصصی دستگیره بارتو دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *